- Onsdag, 27. september 2023
Af Hans Bjørn, Rypevej, Terndrup
TERNDRUP: Efter at have været ude af Terndrup i et par omgange er jeg nu vendt tilbage og har genoptaget mine daglige gåture.
Til min overraskelse har jeg så kunnet iagttage, at den halvdel af Sygehusgrunden, der endnu ikke er bebygget, nu er helt forladt. Man har fjernet skiltet, der kundgjorde, at der snart skulle bygges flere almene boliger og at man var velkommen til at henvende sig til Nørresundby Boligselskab for at komme i betragtning til en ny bolig om et stykke tid.
Når jeg går mine ture i Terndruplund og Mølleskoven møder jeg selvfølgelig også andre mennesker og nogen har fortalt mig, at vi ikke får bygget flere nye boliger på sygehusgrunden! Årsagen til dette har jeg ikke fået styr på, men nogle folk antyder ligefrem, at der er indgået en studehandel mellem grundejeren og kommunen, fordi kommunen så skal leje nogle kontorer, som grundejeren ejer. Det kan da ikke passe, at man gør sådan i Rebild kommune? Eller kan det?
Andre har den mening om standsningen af byggeriet, at man har brugt alle ”garanti pengene” i Støvring og Skørping. Det kan vel heller ikke passe. Folk i Terndrup skal vel også have noget at bo i, og som det er gået hidtil, så har det ikke været svært at udleje de almene boliger, der er i Terndrup. Hvorfor skal sygehusgrunden så ikke bygges færdig?
Resultatet af den beslutning, der er taget, om det så skyldes det ene eller det andet, er, at der nu ligger en stor byggegrund, hvor skidt og møg kan samles, hvor tidsler og andet ukrudt kan trives. Det er til ærgrelse for mig og mange andre, der går forbi, men det må da være ubehageligt for de lejere, der allerede bor på sygehusgrunden?