- Tirsdag, 14. oktober 2025
Af Bjarne Laustsen, bvyrådskandidat (S), Støvring
Hvor er det skønt at mine indlæg bliver læst her i Folkebladet, og ikke mindst at folk reagerer på en ordentlig og konstruktiv måde, jeg følger op ved at møde folk og laver politik i øjenhøjde.
Mit indlæg forleden førte til at Rune Vestergaard fra grundejerforeningen Hulvejen, kontaktede mig for at komme op og se deres nyligt anlagte legeplads, som de 135 grundejere selv har investeret i.
Et vældig aktiv midt i deres grønne fælles areal, som også benyttes af beboere udenfor Hulvejen og ikke nok med det Børnene fra daginstitutionerne Spiren og Svanen kommer også forbi når lejlighed byder sig
Ud over investeringen og frivillig arbejdskraft til opsætning, skal den også holdes vedlige, men den skal også certificeres det koster et par tusinde kroner om året.
Det er ikke nogen hemmelighed at frivillige bliver udsat for et enormt bureaukrati, som kvæler lysten til at engagere sig, og gøre noget for andre.
Spørgsmålet er jo om det er nødvendigt, med et nyt certifikat hvert år, eller om når materialerne er helt nye, behøver et nyt certifikat hver år, nye biler skal jo heller ikke synes de fem første år.
Kunne/ville kommunen, hvis de havde en medarbejder med de rette kompetencer, godkende alle legepladser i kommunen?