Af  Bjarne Laustsen, byrådskandidat (S), Støvring

Jeg har ofte været misundelig på både Skørping og Skagen, som har bynære legepladser.

I Skagen har de en rigtig fin legeplads ved kulturcenter Kappelborg. Den har både børn og barnlige sjæle taget til sig. Dagplejemoren kan sætte sig på bænken og se efter den lille i barnevognen, mens de lidt større børn kan lege trygt på den sikre legeplads.

Folk, der kommer udefra, nyder også pladsen, mens den ene forælder lige klarer et indkøb.

I Skørping er der en fin legeplads med skaterbane ved siden af Skørping Skole. Mange forældre eller bedsteforældre tager turen til pladsen – eller måske vælger Røverknolden lidt længere væk.

Jeg tænker, at man godt kunne bruge lidt mere til de unge mennesker i Støvring også. Man kan se, når der kortvarigt har været sat forskellige baner op ved Støvring Bytorv og senest ved det gamle Rema 1000, at de bliver brugt flittigt – og for mig viser det et klart behov.

Der er jo også pladsen ved Solvang bag ved Brugsen, som kunne bringes i spil. Jeg er nok klar over, at der kan komme lidt larm, og at der skal ryddes op, men det er langt bedre, end at de ingenting har, eller at de opholder sig i parkeringskælderen ved det gamle Meny.

Jeg lægger op til en debat om mål og midler – det gælder også legepladser.

e-max.it: your social media marketing partner