Af Bjarne Laustsen, byrådskandidat (S), Støvring

Replik: Mads Holm Danielsen, Venstre, er åbenbart den eneste fra den borgerlige side i byrådet, der stiller op. Tak for det – og forsøger at forklare, hvorfor man havde tænkt sig at bygge en ny bro over jernbanen, ved siden af den, man allerede har. Men har nu langt om længe fundet ud af, at det er bedre at grave pengene ned under banen.

For mig giver det ingen mening, og i det lange indlæg fra sidste uge var der heller ikke et eneste argument for at bruge op til 50 mio. kr. på noget, vi allerede har.

I sidste uge blev alle byrådets 25 medlemmer enige om at forbedre budgettet med 4,2 mio. kr. Det var godt.

Men den her sag er økonomisk tung. Ti gange så meget skal der åbenbart bruges på noget, jeg aldrig har hørt noget ønske om, og byrådet har da også kun afsat 14,5 mio. kr. Så der mangler ca. 35 mio. kr. Hvor skal de komme fra?

Mads, du skriver selv, at kommunen ikke selv kan finde pengene. Hvis ikke du finder et pengetræ, eller de falder ned fra himlen, så bliver det vel ikke til noget – eller hvad?

Man kan få rigtig meget for de penge, som er afsat. Der kan laves forskønnelse mellem stationen og sundhedshuset, og på strækningen er der tre underføringer, der kan gøres lækre med opsætning af lys m.m.

Hertil kommer, at der faktisk er to forholdsvis nye vejoverføringer med cykelsti og rundkørsler. For når det drejer sig om sikker skolevej, skal det være i top, frem for fantasi-projekter.

Jeg håber, du så alle de kilometer landevej fra helikopteren med huller i, som I for kort tid siden ville privatisere. Selv hovedgaden har næppe set en gadekost i denne valgperiode, ligesom skolegårdene trænger. Måske tænkte du, at det bliver svært, når vi skal grave så mange penge ned?

Jeg har ikke det fjerneste imod, at man øger integrationen mellem vores dejlige byområder, men lad os da gøre det på en ordentlig måde.

e-max.it: your social media marketing partner