- Onsdag, 19. december 2012
Ø. HORNUM: Første søndag i advent fik Øster Hornum Kirke nyt menighedsråd. Overdragelsen fra det gamle til det nye råd blev markeret ved en kirkefrokost efter kirkens julelæsninger. Efter frokosten bevægede alle sig gennem sneen og ud til kirkediget på kirkens sydside, hvor Karsten Hansen havde sørget for indkøb af to nye elmetræer, der skal erstatte de fællede asketræer. Træerne blev sat i jorden af menighedsrådets afgåede formand Ole Nørholt og af menighedsrådets nytiltrådte formand Peer Herbsleb.
Og hermed er det farvel og tak for fire gode år med et engageret råd, som har gjort et stort og godt stykke frivilligt arbejde for Øster Hornum Kirke.
Ud over at stå for den daglige drift af en arbejdsplads og sørge for vedligeholdelse af kirkens bygninger, har menighedsrådets medlemmer været de hyggelige værter ved mange arrangementer i Konfirmandhuset til stor glæde for de mange deltagere.
Kun to medlemmer fra det gamle råd fortsætter i det nye råd.

