STØVRING: Lærerne i Rebild kommune har - i lighed med kolleger landet over - gjort opmærksom på deres utilfredshed med kommunernes lockout, som indebærer, at lærerne ikke må møde på arbejde. I den forbindelse har lærerne i løbet af den første uge af lockouten deltaget i en række arrangementer og demonstrationer.
Tirsdag, som var første konfliktdag, var lærerne mødt op ved skolerne.
Onsdag blev repræsentanter fra de nordjyske kommuners økonomiudvalg mødt at lærere ved Comwell i Rebild.
Torsdag var lærerne samlet i forbindelse med byrådsmødet i Terndrup.
Fredag blev en stafet, der var startet i Skagen, løbet igennem Rebild Kommune af repræsentanter fra Karensmindeskolen og Skørping Skole.
Mandag i den anden uge af lockouten var lærerne fra Karensmindeskolen og Bavnebakkeskolen samlet i Stubhuset.
Mandag eftermiddag var der en række lockout-undervisningstiltag i Jernbanegade og i Super Best.


e-max.it: your social media marketing partner