- Onsdag, 7. august 2013
Ø. HORNUM: Fredag den 16. august fejrer Øster Hornum Pensionistforening 50 års jubilæum.
Øster Hornum Pensionistforening blev oprettet den 18. juli 1963 af bl.a. uddeler Købsted, som blev foreningens første formand. Desuden valgtes Niels Lassen og Lars Andersen.
Dengang var det årlige kontingent 5,- kr. som blev opkrævet to gange om året i august og i februar. Godthåb Pensionistforening var også tilstede på dagen, for at ønske den nye forening tillykke og overrække en gave på 20,- kr.
Øster Hornum Pensionistforening har i dag 200 medlemmer, og afholder arrangementer ca. hver 14. dag.
Jubilæet markeres i Øster Hornum forsamlingshus med festmiddag og underholdning ved Bo Young (søn af Jodle Birge).
Forhenværende amtsborgmester og nuværende MF, Orla Hav, kommer også fortæller om sit liv

