- Onsdag, 23. januar 2013
Ulrik Linnemann er nomineret til ”årets bane-kører” ved Dansk motorsport awards onsdag den 6. februar i København.

Ulrik Linnemann er nomineret til ”årets bane-kører”.
Der er lagt op til stor prisfest, hvor der skal uddeles priser i hele 10 kategorier. I kategorien årets bane-kører er den lokale rallycross-kører, Ulrik Linnemann fra Skivum, nomineret.
Ulrik Linnemann er nomineret ved at have været en potentiel kandidat til at vinde Europamesterskabet i Super1600 Rallycross i 2012. Ulrik Linnemann og hans mekanikkerteam har i årets løb stået for flere topresultater i et skarpt felt af Europas bedste kørere og fabriksteams. Han har været repræsenteret i syv ud af ti A-finaler, og har hentet hele fem podieplaceringer i den forgangne sæson, hvoraf to af disse var fornemme førstepladser.
Alt sammen er opnået med et yderst minimalt budget, i kontrast til konkurrenterne. Nordjyden var med i medaljestriden helt frem til sidste runde, hvor et mekanisk uheld desværre brød forstyrrende ind.
Ulrik Linnemann er kommet i et absolut fint selskab med Danmarks bedste racerkørere. I samme kategori er også Tom Kristensen, Kevin Magnussen og Nicki Thiim nomineret.
- Jeg er utrolig stolt af at være nomineret til denne pris, fortæller fra Ulrik Linnemann. - Teamet og jeg har arbejdet særdeles hårdt i den forgangne sæson. Og det er dejligt, at vi kan høste noget anerkendelse for de præstationer, vi har bragt med os hjem til Danmark i sæsonens løb. Dog er det nogle store og talentfulde konkurrenter, jeg er oppe imod, så at gøre sig forhåbninger om at vinde, er nok ikke det, jeg skal sætte næsen op efter, slutter Ulrik Linnemann.

