SULDRUP: I anden spillerunde af badmintonsportens serie 1 fik Suldrup Badminton Klub endnu en sejr, og kan nu findes på rækkens førsteplads med maksimumpoint efter to kampe. Denne gang gik det ud over Svenstrup, som blev sendt hjem med et 13-0-nederlag. Efter tætte første sæt i begge damesingler trak både Jeanette Thomsen og Katrine Pedersen sig sejrsrigt ud af deres opgør. Samtidigt vandt Line Park og Anders Johansen 1. mixdouble med cifrene 21/16 – 21/12. Line Lomholdt og Søren Bundgård sejrede ligeledes i to sikre sæt i deres mixdouble. 4-0 efter første runde var mere end godkendt.
Det blev til 8-0 efter herresinglerne. Henrik Palm, Michael Aamann, Jan Poulsen og Simon Lyngsø sejrede alle sammen i to sæt.
Damedoublerne fortsatte dominansen. Line Lomholdt og Jeannette Thomsen revancherede deres nederlag i første spillerunde og vandt denne gang efter flot spil med cifrene 21/19 – 24/22. Imens vandt Line Park og Katrine Pedersen i velspillet og tæt damedouble med 22/20 – 21/18.
Nu skulle herrerne lukke kampen i herredoublerne – og heller ikke her var der nogen slinger i valsen. Søren Bundgaard og Simon Lyngsø vandt deres herredouble 21/18 – 21/7. Det var i øvrigt sæsondebut til Søren efter han sad ude i første spillerunde med en mindre skade. Anders Johansen og Jan Poulsen sejrede 16/21 – 21/19 – 21/15 i holdmatchens klart mest spændende kamp. Jan’s rutine og Anders’ kølighed afgjorde de sidste vigtige dueller i den kamp. Henrik Palm og Michael Aamann vandt tredje herredouble uden kamp.
Med afbud fra Brian Thomsen og stadig skadede Anders Nymand – som dog er langt fremme i genoptræningen – ser Suldruptruppen i øjeblikket særdeles bred ud. Det gør holdet yderst stærkt og der er virkelig kamp om pladserne. For at opsummere blev det altså denne dag til en 13-0 sejr og en øjeblikkelig førsteplads i serie 1 til Suldrup.  


e-max.it: your social media marketing partner