- Tirsdag, 28. maj 2013

Frivillige borgere tog første spadestik.

GULDBÆK: Landsbyen Guldbæk vandt Danske Planteskolers kampagne ”Grønne Pletter” og dermed muligheden for at skabe et fælles samlingspunkt i det grønne. Det nye grønne uderum etableres i lokalområdets hjerte ved Guldbæk Friskole og børnehaven Guldklumpen.
Men for at projektet kan lykkes, er det ikke nok blot at vinde kampagnen, det kræver hjælp fra frivillige borgere, som sammen med projekt- og arbejdsgruppen er klar til at tage det første spadestik.
En weekend i maj stod derfor i planternes tegn, og der blev arbejdet ihærdigt både lørdag og søndag, hvor første del af forvandlingsprojektet blev sat i værk og den grønne ramme skabt.
Trods hårdt arbejde og sved på panden var de fremmødte glade og entusiastiske, og der blev taget fat på opgaverne med godt humør.
Det næste spadestik tages til september, hvor der bl.a. skal etableres en sansehave, som repræsenterer naturens mangfoldighed, en spiralformet hæklabyrint, en urteskov og levende søjler med kiwi, brombær og frilandsvin.
Projekt- og arbejdsgruppen håber derfor meget på, at mange frivillige hænder igen vil hjælpe, og at alle byens borgere inddrages i det fælles projekt med at skabe et samlingspunkt i det grønne.

