- Onsdag, 3. april 2013
Ø. HORNUM: Alt mens vinteren har svært ved at slippe sit tag i jorden og tillade havefolket at gå i gang er det blevet tid til at pode frugttræer.
Wøldikes æblehave i Øster Hornum, som er én af landets store samlinger af frugttræer, indbyder igen i år alle til at prøve kræfter med podningens håndværk.
Naturvejleder Karsten Hansen står for eftermiddagens program, som byder på en rundtur blandt både nye og gamle træer, en god fortælling om pastor Wøldike og hans arbejde, og selvfølgelig også giver mulighed for at pode nye træer selv uanset om man blot vil prøve eller man går efter en hel plantage.
Der vil være podekviste af rigtig mange gamle frugtsorter, så der er gode muligheder for at få et træ med historie.
2013 er det sidste år af en 6 årig periode, hvor Øster Hornum menighedsråd modtager støtte fra Fødevareministeriets genbevarelsespulje til at gendanne den enorme frugthave som Jeremias Wøldike plantede rundt om præstegården for 150 år siden.

