Alle fik en rigtig god oplevelse ved 12-timers løbet i Silkeborg.

Henrik Madsen.

20 ryttere fra Rold Skov MTB sad klar over grillen fredag aften klar til lægge taktikken og passe grillen.
Lørdag morgen den 13. august  blev MTB-løbet 12 timer i Jylland skudt i gang til den ca. 11 km lange tur i Silkeborgs flotte og bakkede terræn. 770 MTB-ryttere var tilmeldt løbet, heriblandt flere verdensmestre, blandt andet den nykårede Annika Langvad.
Rold Skov MTB satte fra start sit præg på løbet. I soloklassen var Henrik Madsen med helt fremme og kæmpede om fordelingen af podiepladserne. Det blev til en samlet 2. plads efter et hæsblæsende løb med hele 17 runder.
”Rold Nord Tøserne” Birgitte Fredriksen, Marianne Kjeldsen, Sanne Svendsen og Mette Chirstensen, leverede hele dagen igennem en solid indsats og fik en velfortjent samlet 3. plads.
Ungdomsholdet ”Youngstars” valgte at tage den store udfordring ved at springe over ungdomsklasserne og i stedet stille op i de voksnes klasser med et 4-mandshold. Der var hele dagen igennem kamp om pladserne. 3. og 4. pladsen blev afgjort på de sidste 100 meter efter næsten 12 timers løb, hvor Kristian Svendsen, satte turboen til forbi ”olietønden” og nærmeste konkurrent og dermed sikrede sig en flot 3. plads medens hans tre holdkammerater – Anders Bregnhøj, Gustav Jensen og Kasper Svendsen heppede ham i mål.
De øvrige ryttere – primært motionister – fik sig en rigtig god oplevelse og mulighed for (på korte strækninger) at prøve sig af op mod verdensmestrene.


e-max.it: your social media marketing partner