- Onsdag, 26. september 2012

Efter høstgudstjenesten i Sønderup kirke, var der sammenkomst i Præstegården, hvor der blev serveret kaffe og velsmagende hjemmebag.

SØNDERUP: Med hjælp fra masser af frivillige hænder og ikke mindst stor hjælp fra personalet på Himmerlandshave, blev der torsdag eftermiddag holdt høstgudstjeneste i Sønderup kirke for ældrecentrets beboere – i stedet for den sædvanlige torsdagsgudstjeneste på hjemmet i Suldrup.
65 mennesker var samlet til gudstjeneste i en smukt høst-pyntet kirke, hvor der også blev sunget godt med på de kendte høstsalmer, ikke mindst fordi Himmerlandshavekoret, som snart kan fejre 20 års jubilæum, også medvirkede til at gøre gudstjenesten ekstra stemningsfyldt.
Efter gudstjenesten gik turen til Præstegården, hvor der ventede kaffe, boller og – som altid velsmagende - lagkage leveret af præstens far Knud Laursen.

