- Onsdag, 3. juli 2013

Det var en herlig aften for de talentfulde U 14-drenge fra SIF Fodbold, der efter sommerferien skal prøve kræfter med Mesterrække 2 som U 15-spillere.
SIF Fodbolds dygtige U14 A-drenge vandt i sikker stil deres pulje i forårssæsonen. De var derfor blandt de i alt 16 puljevindere fra DBU-Jyllands U14 A række, der skulle spille om det jyske mesterskab i slutningen af juni måned.
I 1/8-finalen besejrede SIF drengene Brønderslev, med 1-6 på udebane. I kvartfinalen blev HOG/Hinnerup besejret 3-1 på hjemmebane. I semifinalen ventede Struer, der blev sendt hjem efter en fortjent SIF-sejr på 3-2. Herefter var SIF-drengene finaleklar, og det stod hurtigt klart, at det var FC Aarhus, der ventede i finalen 28. juni på Ulbjerg Stadion.
En sand hærskare af forældre, søskende, øvrige familiemedlemmer, venner og veninder havde derfor taget opstilling på Ulbjerg stadion fredag aften, for se om SIF-drengene skulle krone en allerede fremragende forårssæson, med guldmedaljer ved JM.
Første halvleg var en frustrerende oplevelse for SIF-holdet, der spillemæssigt var bedst og havde flest chancer, men det var alligevel FC Aarhus, der var heldige at komme foran. Efter et hjørnespark dumpede bolden ned tæt på SIF-målet, og efter lidt panik i feltet, lykkedes det en FC Aarhus-spiller at sende bolden i nettet. SIF drengene måtte derfor gå til pause bagud 0-1.
Cheftræner Mikael Sindholdt kunne heldigvis holde humøret højt hos drengene, der fortsatte deres massive pres i anden halvleg. Det var dog først 16 minutter før tid, at den store SIF dominans udmøntede sig i scoring. Anfører Asger Bundgaard lagde en god bold op i fødderne af Marcus Pedersen, der elegant spillede Rasmus Brendborg fri i feltet, hvorefter en modspiller lavede straffespark. Rasmus omsatte sikkert straffesparket til SIF udligning, 1-1. SIF presset blev om muligt endnu større, og med 11 minutter igen spillede Marcus Pedersen Mads Søndergaard fri i feltet; Mads holdt hovedet koldt og omsatte sikkert muligheden til 2-1. Et minut før tid cementerede Niclas Plougmann så JM-triumfen, da han slap alene igennem og scorede til 3-1 ved fjerneste stolpe.
Tju-hej, for en afslutning af det velspillende SIF-hold, der viste fornem moral i modgangens stund. Efter sidste pift i dommerens fløjte og de obligatoriske jubelscener, fik drengene hængt guldmedaljerne om halsen, og overrakt den store JM-pokal.
Så kunne SIF-festen ellers begynde. Spillerne, trænerteam og mange af SIF-tilskuerne havde taget turen til Ulbjerg i en lejet bus, og hjemturen blev et orgie i trommeslag, gjaldende vinderskrål ”Vi er mestrene - vi er mestrene”, kåde bemærkninger og store smil.

