- Tirsdag, 21. maj 2013
Så er det op på cyklerne, for nu arrangerer STUBhuset et gade-cykel-løb. Det sker i samarbejde med Team Rynkeby Nordjylland, og målet er, at der skal samles penge ind til BørneCancerFonden, og finder sted lørdag den 1. juni.

STØVRING: - ”Alle kan være med, både børn og voksne, udtaler Helle Jørgensen fra Stubhuset.
Der køres på en rute, der er 3,5 km lang. Løbet starter og slutter ved Stubhuset, og borgmester Anny Winther skyder løbet i gang. Derefter skal der cykles i en time.
Der indsamles pr. kørt kilometer. Rytteren skaffer selv en eller flere sponsorer, f.eks. i form af venner, familie, arbejdsgiver, nabo osv. Eksempel: en rytter sponseres med 10 kr. pr. kørt kilometer. Rytteren kører 7 omgange, altså 24,5 km, hvilket resulterer i 10 kr. x 24,5 km = 245 kr. i donation til Børnecancerfonden.
En del ryttere fra Team Rynkeby Nordjylland deltager i løbet, og maskotterne Rynke og Spar Nords Frønse vil have lidt godter med til børnene.
I 2012 indsamlede Team Rynkeby 14,3 mio. kr. til Børnecancerfonden i Danmark.
- Det er mit håb, at rigtig mange vil bakke op om dette arrangement og deltage i løbet, så vi her i Støvring kan samle et stort beløb ind til Børnecancerfonden. Spar Nord Fonden har allerede indbetalt et større beløb, så det ville være rigtig dejligt, hvis vi kan overrække BørneCancerFonden et større beløb efter lørdagens cykelløb, siger Helle Jørgensen, som i øvrigt meget gerne vil gøre cykelløbet til en årlig tilbagevendende begivenhed.

