- Onsdag, 26. juni 2013
Så er endnu et skoleår snart gået, og på Gregers Krabbe Friskolen ser eleverne i 8. klasse tilbage på året, der gik. Skoleåret på Gregers Krabbe Friskolen 2012/13 har bragt mange gode minder og oplevelser med sig.

8. klassen på friskolen: Josefine, Marie-Louise, Ellen, Silje, Line, Laura, Helene, Christian, Kalle, Jesper, Jacob, Jonas, Peter, Stinus. Klassen tæller desuden også Frederikke og Sabrina.
AARESTRUP: September måned var fyldt med oplevelser. Den 21. september blev der afholdt sponsorløb, hvor eleverne både cyklede og løb penge ind til skolen. Løbet blev afsluttet med sensommerfest, hvor det indsamlede beløb blev røbet.
Sidst i september blev der holdt den årlige naturvidenskabsfestival. En stor bunke skrammel blev smidt i gymnastiksalen, hvor eleverne i 7., 8., og 9 klasse reparerede alt fra kaffemaskiner til symaskiner, og derefter solgte man det videre og fik tjente penge til en omgang citronmåner. Torsdag i Naturvidenskabsfestivalen var hele skolen i Aalborg zoologiske have
Den 1. december mødte eleverne og forældrene ind til en kort skoledag, nemlig årets juleklippedag. Dagen startede ved den gamle købmand midt i Aarestrup, hvor det store juletræ blev tændt. Derefter gik alle på skolen, hvor der blev lavet julepynt i lange baner. Spejderne i Aarestrup deltog ligeledes denne dag med salg af vafler og pensionistforeningen bagte småkager, så hele skolen duftede fantastisk.
Januar stod på skolefest, hvor hele skolen blev forvandlet til en lade og eleverne var klædt ud som alt fra ko til bondekone. Der blev danset ’farmer style’ i diskoteket, hvilket 7. klasse stod for.
I uge 11 havde 7.-9. klasse avis-uge. Der skulle skrives en helt avis, omhandlende emnet ’Børnearbejde’. Det var en stor udfordring for alle, men avisen blev rigtig god.
Mandag den 1. april blev flere af Gregers Krabbe Friskolens lærere lockoutet, ligesom på de fleste andre skoler i Danmark. Det medførte at 7.-9. klasse ikke kunne modtage undervisning. Dette betød dog ikke, at 9. klasse ikke kunne forberede sig til afgangsprøverne, de lavede nemlig en studiegruppe under lockouten, hvor de sad og lavede opgaver sammen.
Den bedste oplevelse ved skoleåret 2012/13 var lejrturen til Ranum Efterskole, som foregik fra den 21.-24. maj for elever fra bh.-8. klasse.
Alle ser nu frem til et nyt skoleår med mange nye gode oplevelser.

