”Vi har alle sammen en grund”. Sådan lyder sloganet igen i år for årets landsindsamling til Kræftens Bekæmpelse, som foregår søndag den 7. april.

Alle de mange frivillige, som vælger at bruge en formiddag på indsamlingen, har nemlig hver deres grund til at støtte kræftsagen. Kræftens Bekæmpelse i Rebild Kommune opfordrer til at melde sig til indsamlingen allerede nu.
Når det ringer på døren søndag den 7. april vil mange blive mødt af en indsamler med et personligt budskab hæftet på tøjet eller tasken. Igen i år har Kræftens Bekæmpelse valgt at udstyre de mange indsamlere med et lille flag, hvor man kan skrive sin egen grund til at være med. Flaget kan hæftes uden på tøjet eller sættes på tasken.
- Nogen har mistet nære familiemedlemmer eller venner, andre vil gerne støtte forskningen, og en del har selv haft kræft. Der er mange grunde til at støtte kampen mod kræft, og vores erfaringer fra sidste års landsindsamling viser, at det lille flag kan være med til at gøre indsamlingen mere personlig, siger Irma Jensen som er leder af landsindsamlingen i Nørager
Flagene bliver udleveret sammen med indsamlingsbøtterne. Irma Jensen understreger, at det er helt frivilligt, om man vil vise flaget. Indsamlere, som ikke ønsker at bruge flaget, er også meget velkomne.

Kræftens Bekæmpelse har brug for alle kræfter
Kræftens Bekæmpelse er landets største patientforening med 470.000 medlemmer. Det er samtidig den forening, som har flest frivillige.
- Vi er meget stolte af den enorme opbakning fra danskerne. På indsamlingsdagen er flere end 30.000 frivillige i sving. Vores kamp mod kræft er helt afhængig af den hjælp og støtte, som vi får fra befolkningen. Vi får kun fem procent af vores midler fra det offentlige – resten samler vi ind blandt danskerne, siger Kræftens Bekæmpelses direktør, Leif Vestergaard Pedersen.
- Uanset hvilken grund man har, håber jeg, at rigtigt mange vil bakke op om landsindsamlingen. Enten ved at give et bidrag på indsamlingsdagen eller ved selv at gå en tur med indsamlingsbøtten.
Alle kan melde sig som indsamler til årets landsindsamling. Unge under 18 år skal gå to og to, mens børn under 13 skal følges med en voksen.


e-max.it: your social media marketing partner