Af: Af Thorkild Bækkelund

Musikforeningen “Jazz I Støvring” har nu programmet for 2013 klar. Det er foreningens 5. leveår, og helt nye orkestersammensætninger og jazz-genrer vil kunne opleves gennem året.

Sune Rahbek

STØVRING: Den 8. februar lægger Jazz i Støvring ud med ”The Dixieland Gipsy Band”. Kvartetten består denne aften af fire unge mennesker fra Østjylland, der siden 2006 har turneret i ind- og udland, endda er rejsen gået helt til New Zealand.
I 2012 transformerede ”The Dixieland Gipsy Band” sig til en trio, da Jens Christian Kwella valgte at forlade orkesteret efter seks gode år.
Ved særlige ”swingende lejligheder” udvides orkesteret nu med en slagtøjsspiller, som denne aften er Sune Rahbek hvilket beriger bandets sound og rytmiske drive - det skal opleves.
The Dixieland Gipsy Band spiller swingmusik fra 30’erne og 40’erne, og rammer lige ind i alverdens hjerter og efterlader små og store splinter af Django Reinhardt, Stephane Grappelli, Louis Armstrong, Svend Asmussen, Leo  Mathiesen samt Tooths Thielemans.
Ved denne aftens koncert kan opleves heftige violinsoli af Lasse Høj Jacobsen, virtuost guitarspil af Jacob Vendt, besjælet med charmerende, trestemmig skønsang i poetisk forening med kromatisk mundharmonika og swingende kontrabas udført af Jacob Vendt, hertil et trommespil af Sune Rahbek som gør at vi kan præsentere: ”The Dixieland Gipsy Band”, som en funklende klar stjerne på jazzens nattehimmel, sætter den medrivende og fuldstændige frække og forførende musikalske oplevelse i centrum.


e-max.it: your social media marketing partner