- Onsdag, 17. april 2013
Store oprydningsdag i Øster Hornum

Ialt samlede drengene otte sække med affald.

De nye byporte er nu sat op i Øster Hornum.
Ø. HORNUM: Lørdag formiddag den 13. april havde Borgerforeningen, Byg & Bo samt Kløverstigruppen inviteret til en fælles oprydningsdag i Øster Hornum.
Affaldsindsamlingen skulle egentlig havde været gennemført på søndag, men da der er konfirmation i byen den dag, blev projektet fremskyndet.
Der blev samlet affald op i byen på de fem indfaldsveje, der blev vasket vej- og byskilte og ikke mindst blev de gamle byporte skrottet og nye blev opsat.
Rasmus og Jakob Skovst Christensen, Marcus Uhrenholt Nielsen og Jakob Boel Hansen var blandt dem der hjalp til med affaldsindsamlingen i år . I alt 8 sække blev indsamlet – to mindre end sidste år.
De nye byporte har været undervejs det sidste års tid. Rebild Kommune har via byzonepuljen støttet projektet med 20.000,- kr. Borgerforeningen har selv lagt 8.000,- kr. på bordet. Nedtagning af gamle og opsætning af nye byporte har borgerforeningens medlemmer selv stået for. Der er sat byporte op på de fem indfaldsveje og kun i højre side af kørselsretningen. Der er ikke lovkrav om at der skal være skilte i begge sider.

