- Onsdag, 3. juli 2013
Traditionen tro bød sidste skoledag på det helt store kagebord på Sønderup Friskole.

Det store kagebord er en festlig tradition på sidste skoledag inden sommerferien på Sønderup Friskole.

Ved afslutningsfesten blev der taget afsked med Anna-Marie Rode, Liselotte Christensen og Mads Weigelt.

Eleverne stod for aftenens underholdning med sang og musik.
SØNDERUP: Skolebestyrelsesmedlem Karina Voss bød velkommen til afslutningsaftenen, og hun glædede sig over en fyldt gymnastiksal og de superflotte lagkager, som en del af forældrene havde kreeret.
Alle skolens elever var herefter på scenen med musik og sang. De gav den gas, og høstede efterfølgende store bifald fra forsamlingen.
Når alle glæder sig til en god, lang sommerferie, var det selvfølgelig også lidt vemodigt. Især fordi der jo er elever, som havde deres allersidste skoledag på skolen og som skal videre ud i livet. Der blev udvekslet afskedsgaver mellem elever og lærere. Der var knus og kram og måske en enkelt lille tåre.
Det var også med stort vemod, at skolen tog afsked med tre højt respekterede lærere. Anna-Marie Rode og Liselotte Christensen har begge valgt at stoppe som lærere for at gå på efterløn, mens Mads Weigelt har fået ansættelse på en friskole tættere på sin bopæl.
Det var en tydeligt bevæget Sanne Madsen, der på forældrekredsens vegne takkede de tre lærere for deres indsats og uddelte rosende ord og afskedsgaver. Karina Voss takkede også lærerne og uddelte blomster fra bestyrelsen.
Aftenen sluttede med fællessang og et på gensyn til første skoledag lørdag den 10. august.

