Af: Af Dorthe Skjødt og Henrik Heindorff Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Eleverne fra 5.b på Bavnebakkeskolen har - efter en overbevisende indsats i den indledende turnering af Høvdingebold i Skolen - kvalificeret sig til et landsdelsstævne i DGI Huset Nordkraft, hvor en sejr vil bringe dem direkte til den store finale i DR Byen i september.

5.b fra Bavnebakkeskolen skal forsøge at spille sig i finalen i Høvdingebold i Skolen.

STØVRING: Eleverne fra Bavnebakkeskolen har allerede bevist, at de kan skyde hårdt, lave seje undvigelsesmanøvrer, lægge strategier og stå sammen på en høvdingeboldbane. Klassen har nemlig spillet sig videre fra den indledende turnering i Høvdingebold i Skolen, der indtil videre har aktiveret godt 12.000 danske skolebørn til stævner i hele landet.
Nu skal 5.b for alvor bevise deres værd til et landsdelsstævne i Arena Himmerland i Støvring den 13. juni, hvor en sejr kan bringe dem direkte i finalen i Høvdingebold i Skolen. Og kampen bliver hård, for der er meget på spil. Kvalificerer de sig til finalen, skal de nemlig kæmpe om den store pokal foran rullende kameraer i DR Byen i september måned. Kampen bliver efterfølgende sendt på DR’s nye børnekanel DR Ultra.
Høvdingebold fik for alvor comeback på skolerne da man for få år siden lavede en landsdækkende skoleturnering. Og her i år fire af Høvdingebold i Skolen er der endnu engang deltagerrekord.
Men Høvdingebold i Skolen er mere end et sjovt boldspil. De klasser, der er med, forbereder sig bl.a. til skoleturneringen med et gratis undervisningsmateriale, der opfordrer eleverne til at lave deres eget teamplayerkort, kampråb og våbenskjold. Målet er bl.a. at få eleverne til at tage stilling til klassekulturen, styrker og svagheder og formulere klassens værdier.


e-max.it: your social media marketing partner