- Onsdag, 24. april 2013

Der blev hygget ved bordene.

Der blev tippet på hestene, men desværre gav det ingen gevinster.

Ridepigerne blev vist rundt på Aalborg Væddeløbsbane af travtræner Svend K. Adriansen.
Søndag middag mødtes en flok ridepiger fra Aarestrup Rideklub ved rideklubben på Stubberupvej med deres underviser, Annika Maria Hansen og Linette Bøgh Pedersen.
Der var spænding i luften, idet man skulle på udflugt til Aalborg Væddeløbsbane.
Inden afgang blev alle orienteret om dagen, hvor man skulle se på travheste, som skulle løbe snorestart, autostart, monteløb. Samtidig var der også to ponytravløb.
Da man ankom til væddeløbsbanen, var der hingsteaktion. Herefter gik man i staldene med travtræner Svend K. Adriansen, som viste deltagerne rundt blandt hestene.
Man så de finurlige måder, man kunne bruge, for at få hestene til at løbe hurtigt.
Alle gik over på publikumssiden igen, fandt et bord, hvor man kunne sidde med travprogrammerne.
Det var en fantastik sjov oplevelse at være på væddeløbsbanen.

