Ulrik Linneman scorede en flot EM-sejr på det legendariske svenske RC-stadion i Höljes. Dannebrog blev luftet godt i den anledning.

Ulrik Linneman ser frem til en spændende og tæt EM-slutspurt i Rally Cross.

Ulrik Linnemann fra Motorsport Nordjylland (MNJ) har siden 2008 været en fornem ambassadør for dansk banesport på løst underlag i Europamesterskabet (EM) for Rally Cross (RC). Efter et par hårde læreår har nordjyden siden 2010 snakket kraftigt med om topplaceringerne i EM for den heftige tunede 1,6 liters-klasse: Super 1600.
- I al beskedenhed ligger jeg på en foreløbig EM-sølvplacering, hvor der resterer 3 EM-løb. EM-titlen bliver en intens fight mod Reinis Nitišs (Letland – Renault Clio Mk2), Ildar Rakhmatullin (Rusland – Renault Twingo Mk2) og Eric Färén (Sverige – Citroën C2).
Med 9 krævende EM-løb inden for 6 måneder har Linnemann Motorsport lidt svært ved at finde plads i sæsonkalenderen til danske RC-arrangementer: - Vi er utrolig glade for opbakningen fra vores mange danske fans. Dette mærkede vi til fulde ved årets EM-højdepunkt på RC-mekkaet: Höljes, hvor jeg scorede sejren i A-finalen. Her blev de danske flag virkelig luftet.
Ulrik Linnemann deltog med sin Peugeot 207 Super 1600 ved Danmarks største arrangement for banesport på løst underlag: Motorsportsfestival 2013 på Ørnedalsbanen lidt uden for Sæby.
Linnemann Racing var suverænt hurtigste 2-hjulstrækker på motorbanen i Vendsyssel, og kvalificerede sig ukompliceret til A-finalen.
- I A-finalen fik jeg tæt konkurrence af min klubkammerat: Peter Lindgaard i Opel Corsa Super 1600, fortsætter Ulrik Linnemann.
I motorsport kan konkurrenceheldet hurtigt blæse den modsatte vej. Motorsportsfestivalen 2013 blev traditionen tro afsluttet med et superheat, hvor de 2 hurtigste fra hver klasse skulle dyste mod hinanden. Her startede de hurtigste RC-racere bagerst.
- Jeg havde naturligvis sat bilsnuden lidt op efter en sejr i superheatet, afslutter Ulrik Linnemann. – I det første sving efter start blev jeg desværre klemt i en sandwich. Min racer havnede herefter oppe på sikkerhedsvolden uden dækkontakt med underlaget. Jeg kunne derfor ikke komme videre, selv om jeg vrikkede nok så meget med ørerne (!). Heldigvis er der god tid til næste EM-afdeling, for Peugeot 207’eren skal have en kærlig tur i opretterbænken hjemme på værkstedet.


e-max.it: your social media marketing partner