- Onsdag, 28. august 2013
Nu er det kun få dage til - nemlig lørdag den den 31. august 2013 - at der skal kåres en ”borgmester” i Rebild Kommune. Det foregår ved en ro-dyst foran Rådhuset i Støvring (Hobrovej) i forbindelse med Havnefesten.
Her vil der blive afviklet en dyst imellem seks kandidater til borgmestertitlen, nemlig Lene Aalestrup, Konservative, Gert Fischer, Venstre, Morten Lem, Socialdemokraterne, Morten Nielsen, Liberal Alliance, Søren Søe, Oplandslisten samt René Kure, Radikale Venstre.
MF Flemming Møller Mortensen er klar til at styre løjerne og kommentere dysten.
Hvis ellers indsejlingen til ”Støvring Havn” ikke er blokeret med luksuslinere eller lignende, vil deltagerne være klar kl. 13.30, hvor de får mulighed får lidt opvarmning på ro-maskinen.
Der vil være én borgmester og fem viceborgmestre, når deltagerne er færdige med rodysten.

