- Tirsdag, 5. februar 2013
Stubhuset meldte alle publikumspladser udsolgt til koncerten på januar måneds sidste aften, torsdag den 31. På plakaten stod Big Fat Snake med Anders Blichfeldt i front. Denne aften var imødeset med megen stor spænding og forventning fra Stubhuset side. Mon disse forventninger ville blive indfriet?



STØVRING: Som sædvanligt startede koncerten kl. 20.00 – dog med 5-6 minutters forsinkelse. De sidste gæster skulle finde deres plads i salen inden Big Fat Snake gik på scenen, der var spækket med teknisk udstyr i den helt store klasse: Forstærkere, højttalere og lysgrej til en større Open Air koncert var pakket sammen på den lille scene. Mon huset kunne bære dét?
Big Fat Snake åbnede koncerten med det klassiske rocknummer ”C.C. Rider”, som var et af Elvis’s pragtnumre fra showet ”Aloha from Hawaii”.
Fem musikere og to korpiger badet i et sandt lysorgie gjorde Big Fat Snake’s entre ganske spektakulær.
Næste nummer var ”One Night With You”, der også var et fremherskende nummer fra Elvis’s repertoire. Herefter var det Roy Orbisons ”Only the Lonely”. Med disse 3 numre var koncerten skudt godt og grundigt i gang.
Inden koncerten have Big Fat Snake medbragt diverse merchandice. Noget var til salg, andet blev udleveret gratis. Der blev bl.a. uddelt små nøgleringslygter i stort antal. Dette blev i særdeleshed synligt under nummeret ”Ain’t Got no Place Like in Heaven”,
Efter en perlerække af musiknumre, forsvandt scenelyset pludseligt. Var Stubhusets elforsyning kollapset under presset fra det omfangsrige gear?
Nej – det var ikke tilfældet. Anders Blichfeldt sprang ned fra scenen med en mikrofon i hånden efterfulgt af guitarist Asger Stenholdet. Under turen rundt blandt publikum sang Anders Blichfeldt ”Bon Soire Madame”, og et veloplagt publikum synger med af fuld hals samtidig med, at de små lygter tændes og svinges over hovederne. Et fantastisk indtryk af lys, sang og musik. Dette er vist aldrig før set i Stubhuset.
For mindre end ét år siden gæstede Peter Viskinde & Band Stubhuset. Peter Viskinde var tidligere medlem af Big Fat Snake, men forlod bandet under megen opsigt og virak i musikbranchen. Der var efterfølgende en del skænderier om retten til navnet Big Fat Snake. Egentligt er denne strid forståeligt, da det synes vanskeligt, at to så store personligheder som Peter Viskinde og Anders Blichfeldt kan står på samme scene uden, der springer gnister. Ud af denne strid er der kommet to fremragende bands på den danske musikscene: Peter Viskinde Band og Big Fat Snake.
Endnu en perlerække af gamle rockhits samt numre fra Big Fat Snake’s CD ”One Night of Sin” blev mesterligt serveret for publikum. Bassisten leverede et pragtfuldt solonummer spillet 5-strenget Fenderbas. Sangerinderne Malene og Rikke trådte et par gange frem til scenekanten og gav den gas. Meget professionelt.
Koncerten gik mod slutningen, og Anders Blichfeldt og Co. Havde takket af til publikum og forladt scenen, og scenelyset var dæmpet. Publikum klappede taktfast og vedholdende for at kalde dem frem til et ekstranummer. Men nej – var de mon gået i omklædningsrum? Pludselig lød der spinkel musik og sang bagfra i salen. Big Fat Snake havde forladt scenen, var løbet bagom Stubhuset og ind af bagdøren og stod nu i det bagerste hjørne og med en bas, en ko-klokke og tre megafoner – én til Anders Blichfeldt og én til hver af korpigerne - og fremførte nummeret ”Fever”. Meget originalt og til stor overraskelse for publikum, der kvitterede med bragende bifald. Efter denne happening gik bandet på scenen og sluttede med ”My Way”.
Og så tilbage til spørgsmålet, om Stubhuset kunne bære koncert-gear i Open Air-klassen: Jo det kunne det! Teknikken blev forvaltet rigtigt flot under hensyntagen til husets rammer. Det er ikke altid mængden, men kvaliteten af gear og lydtekniker, der er afgørende for lydbilledet.

