- Onsdag, 28. august 2013
Den 20. august 2013 lagde borgmester Anny Winther grundstenen til det nye rådhus i Støvring ved en festlig højtidelighed.

Borgmester Anny Winther, Asger Enggaard direktør i A. Enggaard A/S og Søren Worup direktør i Færch og co. A/S.

Cylinderen med dokumenterne til eftertiden bliver indstøbt i beton

STØVRING: Grundstenen blev støbt med en cylinder, som indeholder foto af de tilstedeværende byrådsmedlemmer taget på dagen, sagsdokumenterne og dagens udgave af Nordjyske.
Godt 60 personer var mødt op til markeringen, blandt andet byråd, direktion, rådgivere, medarbejdere, naboer og repræsentanter for totalentreprenøren.
Det var en stolt og glad borgmester, der fortalte om den gode fremdrift i arbejdet med det nye rådhus:
- Der er mange gevinster ved det nye rådhus. Medarbejderne får en tiltrængt forbedring af deres arbejdsmiljø, der bliver store driftsbesparelser til gavn for økonomi og miljø og ikke mindst får borgerne en bedre tilgængelighed, når de skal på rådhuset.
Direktør Søren Worup fra Færch og co. pointerede i sin tale, at byggeriet, til trods for den stramme tidsplan, er godt i gang. Nedbrydningen af de gamle højskolebygninger er vel overstået, der støbes fundament og i løbet af få uger vil der blive rejst betonelementer. Han fremhævede også det gode samarbejde, han har med kommunen om projektet.
Grundstensnedlæggelsen sluttede med en skål, hurraråb og gode ønsker for byggeriet.

