FDF Seniorblæserne giver julekoncert i Veggerby kirke.

VEGGERBY: Søndag den 16. december er der julekoncert i Veggerby kirke. Denne aften medvirker FDF Seniorblæsere - et 32-mands stort Brass Band med hjemsted i Vesterkær kirke i Aalborg.
Orkestret blev stiftet i 1971 ved en lederfest i FDF Aalborg, og bestod oprindeligt af tidligere FDF-musikere, men i dag er knap halvdelen af medlemmerne andre musikere, der brænder for Brass Band-musik. Lokale kræfter er der også iblandt, i skikkelse af Dorte og Arne Koldsø, Veggerby.
Bandet har i de godt 40 år, det har eksisteret, opbygget et alsidigt repertoire, der spænder vidt over march musik, jazzmusik, dansk musik, klassisk musik, populært musik, musical og Engelsk Brass Band-musik.  
Orkestret ledes af dirigent Mads Erik Slej, der er uddannet Almen Musiklærer fra Nordjysk Musik Konservatorium og arbejder på forskellige musikskoler, dirigerer adskillige brass bands og spiller i bl.a. Tirolerband Aalburg.
Umiddelbart efter koncerten er der kirkekaffe og hyggeligt samvær.


e-max.it: your social media marketing partner