- Tirsdag, 25. september 2012

U 19-cheftræner Allan Christensen fik den obligatoriske lufttur, da billetten til Mesterrække 2 var sikret.

SIF Fodbolds U 19-drenge i samlet flok efter 8-0-sejren over Gug Boldklub.
STØVRING: De skulle lige bruge 20 minutter på at finde rytmen, men så sagde SIF Fodbolds U 19-drenge i A-rækken, årgang 1994-1995, ellers også farvel og tak til Gug Boldklub hjemme på Støvring Stadion lørdag 22. september.
8-0 efter 3-0 ved pausen blev de knusende cifre i SIF-favør, og med den sejr indløste cheftræner Allan Christensens talentfulde mandskab billet til forårets Mesterrække 2. Nu kan Hobro IK under ingen omstændigheder overhale SIF-tropperne, der har vundet rub og stub i dette fodboldefterår med undtagelse af en 2-2-kamp ude mod Aalborg KFUM.
Efter sidste pift i dommerens fløjte blev to flasker champagne åbnet på sidelinjen, og cheftræner Allan Christensen fik den obligatoriske lufttur af sine jublende spillere.
Gug Boldklub var ellers betydeligt bedre spillende end i efterårets første indbyrdes kamp, som SIF vandt 7-1 i Gug, men da først Christoffer Olesen havde bragt SIF foran 1-0 i det 20 minut, så hjemmeholdet sig aldrig tilbage. Inden pausen øgede Martin Nielsen og Kasper Bøgh til henholdsvis 2-0 og 3-0. Tre friske spillere - Johan Kollerup, Jacob Sigsgaard og Sui Thwang - kom på banen hos SIF fra anden halvlegs start, og Sui
Thwang kvitterede ved at øge til 4-0 efter oplæg fra Jacob Sigsgaard i anden halvlegs første minut. Kasper Bøgh, Anders Nielsen, Simon Søe og Jacob Sigsgaard stod for de fire sidste fuldtræffere i målorgiet mod Gug.
I næste spillerunde gælder det Hobro IK på udebane, men her kan SIF-holdet altså spille totalt frigjort. Førstepladsen, der er springbrædt til Mesterrække 2, er på SIF-fødder uanset udfaldet af efterårets sidste kampe i U 19 A-rækken, stærkt gået af SIF-gutterne, hvoraf en stor del af spillerne også var at finde i U 19 Mesterrække 2 i foråret 2012. Dengang spillede årgang 1994 U 19 sammen med årgang 1993.

