- Onsdag, 31. oktober 2012
Torsdag den 25. oktober afholdt Oplandslisten stiftende generalforsamling i ”Kig Ind” i Nørager
Over 30 borgere fra alle dele af Rebild kommune mødte op for både at høre om den nye forening, og for en stor dels vedkommende, at tegne medlemsskab. Således blev der allerede på den første aften 28 medlemmer af foreningen.
Inden generalforsamlingen begyndte, indledte Oplandslistens to byrådsmedlemmer Axel René Aubertin og Søren Søe-Larsen. De var enige om, at Oplandslisten er en forening med politiske interesser og holdninger. Det er en forening for alle borgere i Rebild kommune. Listen for borgere i byerne og på landet med fokus på mennesker og ikke på partipolitik.
Tage Johansen, Støvring, blev valgt til dirigent under generalforsamlingen.
Det gik nemt med at få vedtaget vedtægter for den nye forening, og bestyrelsen kom også hurtigt på plads.
Hans Jørgen Sørensen, Kirketerp, blev valgt til formand for bestyrelsen. Desuden blev Birgit Christensen, Guldbæk, Hanne Lomholt, Aarestrup, og Carsten Mikkelsen, Kirketerp, valgt til bestyrelsen. Der blev også valgt suppleanter til bestyrelsen. Disse blev Poul Erik Adamsen, Carsten Uhrenholt, Torben Risgård og Tage Johansen.
Karen Margrete Adamsen blev valgt til revisor, og som suppleant til posten blev Marna Thrysøe valgt.

