- Tirsdag, 23. oktober 2012
Sammen med Nordjysk Familielandbrug inviterer Rebild lokalforening diabetikere og pårørende til en spændende aften.
Som diabetiker er man meget opmærksom på maden, og derfor tilbereder man mange gange de samme retter, som man er fortrolig med. Det vil diabetikerforeningen prøve at gøre noget ved. Derfor har man sammen med Birthe Jensen fra Nordjysk Familielandbrug planlagt en aften, hvor man i fællesskab skal lave mad, for derefter sammen smage på det. Birthe Jensen, som underviser børn og voksne på aftenskole, har selv udviklet nogle opskrifter, som hun vil bruge denne aften. Arrangementet vil blive afholdt på Bavnebakkeskolens skolekøkken.
Lokalforeningen er også ved at opstarte en café for diabetikere, pårørende samt andre interesserede. Her vil det være muligt at møde og tale med andre diabetikere. Caféen har længe været et ønske fra medlemmerne, så nu er den klar. Mødestedet er bagved Kulturstationen ved ungdomshuset i Skørping. Det vil blive den 2. onsdag i måneden dvs. den 8. november. Der er juleferie i december, men så i januar starter det igen løbende hele året med opstart den 9. januar. Der vil også være to medlemmer fra bestyrelsen til stede, hvor der bydes på kaffe og socialt samvær.

